Cute Chucky bersama ulat gonggok nya

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera


Ini adalah my only niece that i have so cute rite??

Ini adalah wajah nya yang comel telah di vandalisme oleh mama nya sendiri!!

Setiap kali tengok pic ni pasti tersenyum sendiri!!



Mama said "My face is like chucky"...

Aunty kemal said "My kening look like ulat gonggok"

BUT

Mama said "This is not ulat gonggok!!This is like ELFIRA LOY"

However it is you are so cute sayang!

Tiap hari rutin yang sama!

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Hari ini entri adalah tidak bergambar.Mungkin penuh dengan tulisan yang bakal membuat kan kalian semua muntah darah!Kenapa bosan?Kerana setiap hari saya menjalankan rutin harian yang sama sahaja.Berikut adalah activiti saya selama seminggu.
  • Bangun Pagi - 530 am : Ya hampun sangat lah liat nya!Tidak pernah berjaya bangun on time.Alarm disetkan sehingga 5 kali.Jadi nya kali kelima baru berjaya bangun!Teruk kan!
  • Gerak ke bilik mandi : 545 @ 600 am paling lewat.Kalau lebih dari waktu itu akan consider cuti!yeay!!pencipta rekod kehadiran paling hampeh adalah saya!
  • Keluar rumah 630 am : Harus keluar dari rumah!sekurang-kurang nya sudah berada didalam kereta untuk warm up enjin kereta.Kalau lambat dari itu makanya menangis lah kau menghadap jam!
  • Tol Sg Besi 7am : Mesti kene sampai tol sg besi dalam waktu ini.Kalau tak maka ko masuk opis adalah lambat!Kemungkinan bos ko yg sampai dulu!Padan muka ko kene maki nanti..ahaks
  • Masok opis +- 8 am : Sampai opis dah rasa cam lepas workout kat gym naik treadmill selama 30 minit tanpa henti!!Penat okay.Layan jammed.TENSION woit!!
  • Ulang rutin sama pada pukul 430 pm: untuk drive pulang ke rumah!Dan rumah saya adalah diseremban.Dan saya adalah memandu pulang setiap hari ya kawan-kawan!
  • Pukul 6 pm : baru sampai rumah.Penat nya badan jangan lah cakap yer kawan-kawan.Ya allah bila lah agak nya dapat kerja di seremban kan.Supaya saya punyai lebih masa dirumah!!
Alangkah indah nya dunia saya kalau tidak perlu bekerja dan hanya menjalankan perniagaan online dirumah sahaja.Selain dari dapat memeberikan sepenuh perhatian kepada rumah tangga dapat lah juga saya menjalankan activiti yang digemari iaitu menjahit!!

Kalian semua!!sila doakan segala perjalanan hidup saya agar dipermudah kan.Entri seterusnya akan menceritakan kos bagi perjalanan saya ke tempat kerja saban hari saban minggu dan juga saban bulan.Nanti kan yang seterus nya.



Tempahan Baju Kurung

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Salam jumaat semua!!Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan untuk bernafas sehingga ke saat ini.Semoga kita memperbaiki kelemahan hari semalam dan mendapat keberkatan.Ewah!!kemain ustajah lagi ucapan kan!!Pagi jumaat kan kene lah masok kan roh ustajah kedalam diri..hakhak.

Sedikit informasi untuk peng'gugel' tegar sekalian.Dengan ini diumumkan bahawasa nya saya akan membuka tempahan untuk BAJU KURUNG sahaja.Jangan tanya baju lain sebab saya hanya mahu fokus untuk memantapkan skill yang telah dipelajari.

Untuk fesyen-fesyen yang lain akan diberitahu  kemudian bila telah benar-benar bersedia.Bagi mereka yang berada dikawasan SEREMBAN boleh datang terus kerumah bagi membuat sukatan badan atau menghantar contoh baju kurung yang paling selesa dipakai pon boleh juga.Terserah anda!

Untuk bertanyakan soalan dan mengetahui dengan lebih lanjut boleh hubungi saya seperti yang tertera dibawah.


bc


Ini adalah antara rakan-rakan yang telah memberi sokongan kepada saya untuk terus maju dalam bidang yang bakal saya ceburi ini.Terima kasih pada yang memberi semangat.Sayang sgt korang!


kurung_1

kurung_2


Rindu Bertamu

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Setelah lama blog ini diabaikan bukan disebabkan tidak punya bahan untuk berceloteh tetapi rutin harian kehidupan agak membataskan kegiatan ini. Rindu dalam hati untuk mencoret dan berkongsi cerita kehidupan teramat sangat.

Macam mana ya mahu dimulakan.Rasa macam malu pula nak bercerita.Gugup rasa mahu memula kan kata.Hik...hiks...agak gedix bunyi nya disitu.Harap tidak ada yang muntah dara membaca nya!.


myman

Buat masa sekarang ada banyak kerinduan dihati.Rindu yang paling utama adalah pada perajurit ku di lahad datu!!Sayang bila mahu pulang!!..okay sekali lagi timbul isu gedik okay!!.Harapan pada selamat berjuang dan berbakti kepada negara.Pulang lah kepangkuan ku dengan selamat!! Kita masih lagi pengantin baru tau!!


Rindu yang kedua adalah kepada blog ini lah.Lama sudah ku tinggalkan tanpa sebarang santapan minda.Minda sangat!!Padahal merapu ja lebih sekadar hiburan!

Rindu juga buat kawan-kawan ku.Dah lama tak luangkan masa nak 'lepak-ing' sambil minum teh dikedai mamak weyh!.Perubahan fasa kehidupan faktor kepada kerinduan ini.Dulu bujang meh!Ikot suka hati ja lah nak melepak tanpa perlu pikir tanggungjawab.Sekarang memasing sudah ada suami dan juga anak-anak.Exception for me okay still pengantin baru..hak..hak..


friends

Aku juga merindui saat-saat remaja yang tak perlu fikir apa-apa.Hanya bergembira.Kini aku mula sedar merancang masa depan itu adalah perlu.Disebab aku telah lalai pada masa silam ku kini baru nak terkedek-kedek mengatur hidup supaya menjadi lebih baik.

Harapanya adalah sinar yang akan menerangi dan mengubati kerinduan dihati ini.Drama sangat kan ayat nya!!Semoga saya akan terus rajin menulis lagi pada masa akan datang hokey!Bye..tata!