Happy monday!!

Hello...
Today is monday..as usual semua org akan kait kn monday dgn 'blues'..mungkin kerana setelah 2 hari bersantai bersama keluarga jadinya nk mula bekerja is sgt mls...same with me tahu!! Alangkah bercintanya nk tinggal kan katil yg empuk tuh...tp apakan daya demi sesuap nasi ku gagahi jua...

Aktiviti minggu ini tak bnyak berubah same seperti minggu lepas jugak:

1. Hubby is tiada lg..mnjalani latihan di PD..kembali ditinggalkn sehingga hujung minggu ni.

2. Oleh kerana sebb diatas i is diberi green lite untuk stay rumah kwn di putrajaya..so perjlnn agak dekat sikit..yeay!

So excited nk tggu dis weekend..maybe dah boleh nk kemas2 rumah baru kami yg hampir siap di repair..maklumlah beli rumah second hand so bnyk lh nk kene baik pulih nya kn...doakn kami gembira dirumah sendiri nnti...

Inilah ha rhupernya rumah iolss..tak rupe rumah dah ha!macam tempat hisap dadah..Takper yang penting tapak nya...bangunan nya boleh di baik pulih.Memula tengok rasa nak nngis..tapi disebab kan rege nya tuh lalu ku sambar jugak lah kan!


Hurmh konsep rumah pilihan kali ini adalah berkonsepkan 'ghotic' lah sangat kan!!ngeh2..Pemilihan tiles bahagian atas adalah warna hitam.Both toilet atas dan bawah jugak adalah hitam termasuk table top dapur jugak adalah hitam!!hehe..

Ramai kata rumah akan gelap..tapi tak kesah janji nampak kemas.Hitam ini akan digabungkan dengan warna putih dan kelabu untuk certain part.Keh keh..t dah siap deco i is display to uollss okay..Wait yaw!!


Pagi yang diuji.

Salam Khamis uolls semua..Semoga permulaan hari ini adalah yang terbaik dari hari semalam.Semalam kan masa nak keluar pergi kerja hati i di robek dengan tercalar nya 'baby' i ni.Terus rasa cam down gila!!!

Buat pengetahuan minggu ni i is bermastautin di rumah kawan di putrajaya kerana husband is tiada dirumah.Jadi nya instead nak ulang alik SEREMBAN-KL yang bercinta jauh tuh lebih baik duduk sini kan..dekat sikit.Ini adalah kawasan kuarters P9.Turun ja dari rumah menuju ke arah 'baby' terus nampak cermin dah ter kelepet ke dalam.Terdetik dalam hati "Habis lah..mesti ada yang langgar ni"..

Dah sampai dekat ja terus kelam rasa dunia!!hamboih kemahin lagi ko seret ya!! Mula lah mood terus ka laut dalam!



Nak tahu apakah object yang melakukan ini?Dia adalah sejenis penunggang motor yang bengap!!Berusaha gigih nak lalu gak celahan kereta yang sempit!Jalan yang dia nak lalu tuh pon bukan nya laluan motosikal pon..Ianya hanyalah laluan pejalan kaki nak menuju ke tempat menunggu bas!Tapi nak senang punya pasal dijadikan nya sebagai laluan moto!!


Sian Kat 'baby' ni..Habis calar balar! Tercalar nya kamu ibarat tercalar jugak hati ini.Terima kasih kepada pelaku nya!! Terharu sangat!Semoga anda insaf dan ikot jalan yang benar lah yer!tak payah nak menyempit jugak di celahan tuh!



Faktor umor!!!

Huk aloh.. lately tahap mengantuk memang melampau...
Kalau bole balik kerja nk terus terdampar atas tilam...
Tengah free willy ni best layan mata..tiada apa nk pikio dah ni...

~~wewewe...lalala~~~~

Tabah nya hati..kental kan jiwa.


Next month dah pon capai angka setahun jagung usia perkahwinan I uols...rs cam dah kawin lama tp bila diamati bebetol...aiks baru setahun rupanya..ini bermakna setahun jugak lah aku nih membanting tulang behempas pulas ulang alik g kerja hehari dari KUALA LUMPUR - SEREMBAN...Jangan tanya soal penat atau tidak..cost berapa plak...alhamdulillah setakat ini masih cukop lah perbelanjaan perjalanan..tapi nak enjoy tidak lah gamak nya..sikit2 boleh lah...masa memula nak mulakan rutin macam ni sebulan lama nya dok menangis setiap kali balik dari kerja...hanya allah saja yang tahu..Di sebab kan kita ade suami maka dia lah yang menjadi tempat dan mangsa keadaan nak dgr ngomelan meroyan bini nya..nasib baiklah dia yg jadi suami kalau org lain entah hapa nasib I uols...mahu ke dinding kene campak gamak nya...


Bila badan dah penat mula lah nak merempan bagai kan...ade aja yang tak kene..tapi bila dah lelama pujuk hati sendiri mungkin ini sebahagian dugaan dari allah untuk kami..mungkin dia aturkan sesuatu yang lain untuk kami...dan kini telah dapat menerima hakikat kehidupan ini..semoga allah permudahkan kehidupan kami dan cepat dikurniakan cahaya mata yang comel...kami masih menunggu dan bersabar dengan ujian mu ya allah..kurnia kan kami si comel untuk menceriakan lagi keluarga kami...

Terima kasih ya allah...insyallah ulang tahun pertama perkahwinan kami akan dapat duduk di dlm rumah kecil kami sendiri...mungkin ini hadiah terindah kami...walau bukan rezeki anak tapi di berikan sesuatu yang lain.betul tak saya cakap mungkin didlm kesusahan kita ade sedikit cahaya kegembiraan untuk kita..takkan allah duga kita begitu besar dan berat dugaan...syukor sgt!!!
Jadi jangan pernah kita mencurigai nya kerana dia maha kuasa maha kaya...penentu segalanya.sekali lagi ucapan terima kasih pada mu ya allah..sentiasa lah engkau dekatbkan hati ku pada mu..amin...

Kembali bersiaran setelah sekian lama!!!!

Hi uolsss...I is kembali bersiaran..kemahin lama lagi ku peram kan blog ni..rs dah macam bersawang tahap dewa kan...I is sebok mengalahkan perdana menteri punya setiausaha okay.Sebenarnya dalam hati meronta ronta nak kembali aktif berblog ni tapi apakan daya masa amat mencemburui diriku ini..ewah bajet sgt kan bz!!! Hopefully diberikan kesempatan nak merempan disini..windu sgt!!!


Pic #selfie pagi ini..rasa segar sangat bila kene matahari pagi.

See you all again!!